Iata cum sunt dispuse podurile peste Sena:

Practic prima zona este cea rosie si incepe cu Podul Garigliano ultima zona este cea galbena si se termina cu Podul National. (bine ca mai exista poduri peste sena dupa podul National exista podul Nelson Mandela sau in cealalta parte dupa podul Garigliano exista podul Ivry , dar ceea ce este marcat in poza de mai sus este zona ce contine celebrele cheiuri ale Senei.

In patratul albastru se vad l’ile de la Cite (Insula Cetatii) iar a doua este l’ile Saint Louis  (Insula Sf.Ludovic)

Cele 2 poduri mentionate adica Nelson Mandela (dupa podul National)  si Ivry (dupa podul Garigliano) nu intra in zona celebra a cheiurilor Senei desi si ele sunt 2 poduri peste Sena). Zona care este vizitata de catre turisti este cea din poza de mai sus.

Am coborat la statia Pont Marie pe linia 7 de metrou si am luat la rand toate podurile. Podul Marie a fost punctul de reper care l-am luat pe harta de mai sus si am vazut toate podurile peste Sena. E o adevarata minunatie !

Voi lua la rand podurile incepand cu chenarul rosu, apoi chenarul verde, chenarul albastru si in final chenarul galben. Podul Marie se afla in chenarul albastru a fost punctul meu de reper luat si din aproape in aproape am vazut tot!

Inainte de Podul Garigliano avem Podul  Aval:

1) Pont de Garigliano (Podul Garigliano)

Are o lungime de 209m si o latime de 25m. Este cel mai inalt pod din Paris care se afla pe Sena. Pozele le-am redimensionat si le-am prelucrat in matlab pt.ca nu am avut la dispozitie photoshop.

2) Pont de Mirabeau (Podul Mirabeau)

3) Pont de Grenelle (Podul de Grenelle)

Este celebrul pod de peste Sena ce are in apropiere Statuia Libertatii. Se stie ca marea Statuie a Libertatii a apartinut Frantei dar a fost daruita de catre francezi americanilor. Pacat nu meritau!

4) Pont Bir-Hakeim (Podul Bir-Hakeim)

E cel mai frumos pod pe care l-am vazut in viata mea. In spatele lui Turnul Eiffel (se afla statia Bir Hakeim pe linia 6 de metrou), apoi are 2 nivele. Nivelul de jos destinat automobilelor , nivelul al doilea este destinat metroului dupa cum se poate vedea in pozele de mai jos am stat special sa surprind cum trec masinile si metroul simultan si am pozat.

Intre podurile Bir Hakeim(4) si Podul de Grenelle (unde se afla si mica Statuie a Libertatii cea originala din SUA tot Frantei a apartinut!!! si a fost daruita americanilor ) (3) este un pod feroviar (numit Podul Rouelle) peste care trece trenul:

Al treilea pod incepand de sus curbat se numeste podul Rouelle este in zona podului Bir-Hakeim si traverseaza L’Ile des Cygnes (Insula Lebedelor):

5) Pont d’Iena (Podul Iena) – construit pe vremea lui Napoleon. A fost dedicat victoriei de la Iena obtinuta de catre Napoleon.

6) Pasarela Debilly

7) Pont d’Alma (Podul Alma)

8 ) Pont des Invalides (Podul Invalizilor in zona lui se afla si Domul Invalizilor inchinat ranitilor din cel de-al doilea razboi mondial)

9) Pont Alexandre III (Podul Alexandru al-III-lea)

10) Podul Concorde (in zona Place de la Concorde unde intalnim si Obeliscul se vede si Assemblee Nationale Parlamentul )


Parlamentul din Paris (Assemble Nationale)

11) Pasajul L.Senghor

12) Pont Royal (Podul Regal)

In zona lui se afla Muzeul Orsay (linia 12 de metrou se coboara la statia Solferino) .

13) Pont du Caroussel

14) Pont des Arts (Podul Artelor)

  • Pe Rive droite de l’Ile de la Cite: (malul drept al insulei)

15) Pont Neuf (Podul Nou)

Poze de pe Pont Neuf cu statuia regelui Frantei Henric al-IV-lea primul rege al dinastiei Bourbonilor (Bourbon):

In zona podului La Conciergerie (Ministerul de Justitie sau Palatul de Justitie):


16) Pont Saint-Michel (Podul Sf.Mihai)

17) Petit Pont (Micul Pod) – un pod situat in zona catedralei Notre Dame. Este clasic, micut si discret in acelasi timp. Mi-a placut mult acest pod!

18) Pont au Double (exact in zona catedralei Notre Dame este un pod din lemn de culoare maron)

19) Pont de l’Archeveque (Podul Arhiepiscopului in dreapta se vede catedrala Notre Dame este ultimul pod din Insula Cetatii)

20) Pont de la Tournelle (Podul Tournelle)

21) Pont de Sully

  • Pe Rive gauche de l’Ile de la Cite: (malul stang al insulei)

22) Pont de Change (Podul Schimbarii)

23) Pont Notre Dame (Podul Notre Dame)

Croaziera Batobus catre podul Notre Dame:

Imagine cu catedrala Notre Dame de pe cheiul Senei:

24) Pont d’Arcole

25) Pont Louis-Philippe – a fost construit pe vremea regelui Louis Philippe . Practic regalitatea a cazut o data cu Ludovic al-XVI-lea apoi a venit Napoleon si  instaurat Imperiul si dupa aceea Restauratia adica revenirea la regalitate care a cuprins 2 regi Louis Philippe (Ludovic Filip) si Carol al-X-lea. Acest pod este construit pe vremea lui Louis Philippe (succesorul lui Napoleon).

26) Pont Saint-Louis (chiar in zona Insulei Saint-Louis dedicat regelui francez al dinastiei capetienilor Ludovic al-IX-lea supranumit si cel Sfant era un rege f.credincios)

 

27) Pont Marie (Podul Maria) – a fost construit pe vremea regelui Ludovic al-XIII-lea si a cardinalului Richelieu. Se spune ca prima piatra a podului a fost pusa chiar de catre regele Ludovic al-XIII-lea tatal regelui soare adica Ludovic al-XIV-lea.

28) Pont Sully

29) Pont d’Austerlitz (Podul Austerlitz dedicat victoriei de la Austerlitz obtinuta de Napoleon) se afla podurile 28 si 29 in zona Garii Austerlitz care e o statie pe linia 5 de metrou

Viaduc d’Austerlitz:

30) Pont Charles de Gaulle (Podul Charles de Gaulle)


31) Pont de Bercy (Podul Bercy)

32) Pasarela Simone de Beauvoir

33) Pont de Tolbiac (Podul Tolbiac)

34) Pont National (Podul National)

35) Pont Amont

Obs.

Intre Pont du Carroussel si Pont des Arts se gaseste Biserica Saint Germain des Pres, precum si Biserica Saint-Sulpice, turnul Montparnasse (daca se ia pe strada Bonaparte si se continua apoi pe strada Rennes)

La Quai de la Gare pe linia 6 se coboara in zona podului bercy si tolbiac (si in apropiere este si podul national)

Sunt de fapt 38 de poduri daca punem la socoteala si Podurile Aval, Rouelle si Viaduc d’Austerlitz.

Dar cele mai cunoscute sunt cele numerotate de aceea apar 34.